Na tej stronie będę próbował wytłumaczyć i pokazać na przykładach jak stworzyć grę na iPhone przy pomocy Unity iPhone. Strona pomoże nie tylko Wam ale (coś czuję) również i Mnie. Dzięki niej będę miał więcej zapału do robienia gierek.
Składniki:
1.Unity iPhone 1.7:
W tym celu zalecam zaopatrzyć się w Unity iPhone wersja 1.7 ( tą używam ja), cena na www.unity3d.com za wersję podstawową to 220 euro a za Pro - 880. Jest możliwość testowania wersji 3.0 po zakupie aplikacji ale nawet się za to nie zabierałem z braku czasu. Jeszcze nie wiem co tracę...chociaż może lepiej poczekać na wersję finalną.
2.Konto developerskie Apple:
Bez niego nie wgramy gry na iphone. Cena 99 dolców rocznie.
3.iPhone, iPod Touch lub iPad:
Żeby przetestować grę od razu na urządzeniu. iPod w zupełności wystarczy, w końcu nie będziemy robić aplikacji obsługującej funkcje telefonu albo GPS'u tylko gry ( Obj-C czyli język służący do tworzenia na produkty Apple jest dla Mnie zbyt ciężki...tak jak dla większości z Was...tak Mi się wydaje...w końcu szukacie prostszego sposobu, w tym przypadku Unity (no i to jest właściwa droga).
4.Mac Mini, MacBook lub inny Applowy komputer:
Niestety Unity iPhone działa tylko na macOS. Kombinowałem z wgrywaniem Systemu na zwykłego laptopa ale nie za bardzo wszystko działało jak powinno więc wybór padł na MacBooka (początkowo myślałem o Mac Mini ale zmieniłem zdanie po długich przemyśleniach typu: "nie mam nawet monitora więc jak pododaję wszystkie koszty, to lepiej dopłacić te 400 zł na nowiutkiego laptopa który jest dużo bardziej mobilny i do tego szybszy")
5.Sprite Manager 2 (opcjonalnie):
Paczka skryptów która bardzo ułatwia tworzenie animacji z wielu klatek obrazów i do tego robi to bardzo oszczędnie. Sprite'ów używa się głównie w grach 2D, na przykład w animacji postaci itd
Cena: coś około 70e
Muszę nadmienić że nie jestem ekspertem w tworzeniu gier, tak więc będę próbował pokazać o co chodzi w tym całym Unity, lecz jak to powiedział JPII: "Jeśli się pomylę to mnie poprawcie".
0 komentarze:
Prześlij komentarz